Címkék

ajánló (30) alapfogalmak (17) apológia (2) árpádsáv (2) ávéhá (3) a drog (2) bencsik andrás (3) big bráner (2) blog (2) bukkake (12) buzi (6) cigánybűnözés (2) cuki (4) droid (3) elkúrták (11) elnökválasztás (3) erő (3) érzékeny (2) eu (2) európai unió (2) ezek hazudnak (4) ezek lopnak (7) f1 (2) faszkorbács (10) fidi (13) fosztogatás (3) frankó (25) függetlenség (5) globalizmus (2) gyáva szar (5) gyorbán (20) hadd ne tageljem (22) hazaszeretet (4) hír tv (2) hit (3) hollókoszt (4) hülyemagyar (42) igazmondás (13) iszlám (2) játszótér (9) jé hazudtak (11) jog (4) jogvédő (5) kandúr bandi (5) kaptlizmus (2) képmutatás (2) konzervativizmus (3) kotmány (6) középkor (3) közérdek (8) kurvaország (13) liberalizmus (11) majomház (13) márai (3) maszop (12) média (8) médiahekk (4) megyó (2) mélymeleg szar (11) mno (2) muhaha (17) műpa (2) mutogatás (8) náci (3) nemzethalál (6) nemzeti (2) nemzeti radikalizmus (30) népfeneség (2) népsavazás (7) nyalás (2) nyilaskereszt (2) nyugat (2) orcsány (20) őszödi beszéd (4) osztogatás (5) polgár tamás (2) pomogácsok (21) radikalizmus (2) rendszerváltás (10) savazas (2) scsík (2) semita (3) sört ide bort ide (3) spiró (2) sumimogyi (2) szadesz (5) szájbarágó (4) szakember (5) szakértő (4) szar (8) szólásszabadság (8) szüret (2) tényfeláró újságíró (3) tényfeltáró újságíró (4) tudomány (2) tuti (12) uborkaszezon (3) újságíró (4) vonnegut (2) wei wu wei (2) zsidó (14)

Aprópénz


Az én blogom értéke 1.129,08 dollár.
Hát a tiedé?

Utolsó kommentek

Google Analytics

Várakozás a Férgekre

2007.09.19. 08:28 | mavo | 23 komment

Címkék: pomogácsok árpádsáv gyáva szar nyilaskereszt

Waiting to cut out the deadwood.
Waiting to clean up the city.
Waiting to follow the worms.
Waiting to put on a black shirt.
Waiting to weed out the weaklings.
Waiting to smash in their windows
And kick in their doors.
Waiting for the final solution
To strengthen the strain.
Waiting to follow the worms.
Waiting to turn on the showers
And fire the ovens.
Waiting for the queens and the coons
and the reds and the jews.
Waiting to follow the worms.

(Waiting for the Worms, in: Pink Floyd, The Wall)

Csak szólok, egy fia publ. nem jelent meg az augusztus huszonharmadikán a Fogatlan Oroszlán Gárda mellett ácsorgó népség karszalagja ügyében. Vagy én kerestem rossz helyen?

Azért az nem sámli, hogy ott egy olyan társaság ácsorgott, úgyis, mint haverok, akiknek ugye nem csak az egyenruhája stimmolt, de még árpádsáv is volt a tünci karjukon.

Sztakkómivahe? kérdezed, és igazad van. A faszt érdekelné holmi árpádsáv, már persze Tamás Gáspár Miklós, a hivatásos neotamásgáspármiklósista kivételével; ügyesen el lett az mára koptatva: ha a Klón továbbra is rutinosan mondogatja, hogy reformok, árpádsávos, megszorítások, árpádsávos, dzsídípí, árpádsávos, árpádsávos, árpádsávos, árpádsávos, akkor pár év múlva már nem lesz az a pomogács, aki ne érezné cikinek az árpádsávost.

Árpádsávos.

Na de ennek az árpádsávosnak középtájt van egy olyan izéje, ami nem éppen egy nyilaskereszt, csak olyan nagyon izé, szóval érted; divatos szóval: hajaz. Ha jól megnézed ezt a blogot, látsz belőle párat, arra gondolok, csak náluk a geometria kicsit más.

Teccettek látnia Fal című filmet? Na, abban van az a bizonyos keresztben levő kalapács, ami a barnás zászlón nem horogkereszt, csak valahogy az jut az embernek az eszibe róla, pedig nem is, á, dehogy.

Az önelhatárolódás, az megy nekik. Mindenki tudja, mi a retek van a karjukon, csak persze azért mégse, nehogy valaki netán.

Nem vonok le tanulságokat, talán annyit, lehet, ezek látták ezt a filmet.

A kár az, hogy nem végig.
>>" />

A bejegyzés trackback címe:

https://polmavo.blog.hu/api/trackback/id/tr25170021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.20. 04:21:53

Mavo, te fasz (most muszáj volt, és vedd kedves bizalmaskodásnak), tudod, hogy én is hatalmas Floyd-fan vagyok, és övön aluli dolog a politikai blogodban ilyen érzelmi húrokat pengetni. A Waiting For The Worms (helyesen mind nagybetűs!) zenéje tán az egyik legjobb és rettenetesen illik a témához - a filmet meg vagy hatszor láttam annak idején, és a hozzá osztott (csúnyán eltorzítva fordított) angol-magyar szövegkönyv is megvan.

Azért annyira ne legyél naiv, hogy a bő 20 éve bemutatott (azóta se játszott) Alan Parker-filmre asszociálna bárki is. Tudod-e, a mai huszonévesek közül azt hányan látták? És tudod-e hogy az Another Brick In The Wall Part II. kivételével hányan ismernének fel egy taktust is a The Wallból?

Egyszóval: ne itt floydozz, te sportszerűtlen fasz, mert akkor arról beszélek, és nem is tudok veled vitába szállni!:-)

thcr 2007.09.20. 10:34:15

jelentem, huszonéves vagyok, floyd fan, láttam az egész The Wall-t kb 2szer, és nem csak a The Wall pt2 -t ismerem fel.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.20. 15:24:45

Nos akkor ifjú barátom, el tudod é fütyülni az Atom Heart Mother főtételét, illetve tudod-e, hogy melyik albumon volt a Floyd (és lehet, hogy az egész 1960-as évek utáni "könnyű"zene - bár én az Echoest vagy az Atom Heart Mothert nem tartom annak) leghosszabb című száma?

Továbbá: örvendek, hogy a mavo-nak feltett kérdés legalább egy részére mindenképp legalább 1 a válasz:-)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.09.20. 15:36:57

Az Atom Heart Mother véleményem szerint az egyik legunalmasabb Floyd lemez, de mindegy, ízlések és pofonok, a többség a Final Cut kapcsán érezhet így.

Amúgy gondolom, az Ummagumma Studio Albumának B oldaláról a Several Species of Small Furry Animals Gathered Together in a Cave and Grooving with a Pict című opusra gondolsz, ami szintén Floydék felejthetőbb cuccai közé tartozott. Waters barátunk időnként harmatgyenge dolgokat adott ki a keze közül: na ez az.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.20. 16:24:20

Igen, arra gondolok, de nem téged kérdeztelek, mert veled valamikor a másik blogodon ezt már tárgyaltuk (meg nem is mondtam, hogy a Several Species... jó zene, csak a címe extrém. A Sysyphus, az igen!). Egyébként légyszíves tedd meg és írj ott egy Floyd-posztot, és kitárgyaljuk.

De gustibus - szerintem az AHM fenséges. Mármint maga a 22 perces szvit, mert ami utána jön, az csak szerkesztésileg izgalmas (a nyamvadtan hangzó If és Fat Old Sun között feldobónak ott a jól sikerült Summer 68, a vége meg az Alan's Psychedelic Breakfast voltaképp nem is zene).

Én annak idején csináltam magamnak egy 23 perces kazettára (pont kifért) egy olyan "kalózlemezt", melynek egyik oldalán az Echoes, mint líra, a másikon az Atom Heart Mother drámája volt. Szerintem ritka jól összejöttek.

De másokkal ellentétben én nem tartom rossznak a The Final Cutot sem, bár nem a csúcs. De én nagyon szeretem a legelső dolgokat is: a The Piper At The Gates Of Dawn és A Saucerful Of Secrets kiváló zene. Az Animals izgalmas, de a Waters utáni dolgok felejthetőek.

Szóval, mavo, fenntartom, hogy sportszerűtlen fasz vagy, mert legalább itt egy manus, akivel a Floydról lehet pár szót beszélni - ki a fene akar akkor szaros politikáról vitatkozni, és ezzel bezony most visszaéltél!!!:-)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.09.20. 19:23:39

„Egyébként légyszíves tedd meg és írj ott egy Floyd-posztot, és kitárgyaljuk.”

Oszt miről írjak, wazz? :-)

thcr 2007.09.20. 19:45:19

"Nos akkor ifjú barátom, el tudod é fütyülni az Atom Heart Mother főtételét"
nem, azt még nem hallgattam, de úgy rémlik hogy bocik vannak a borítóján.

hogy melyik lehetett a leghosszabb című, azt sem tom, így hirtelen (lófaszt hirtelen, végignéztem az összes albumot) a "Several Species of Small Furry Animals Gathered Together in a Cave and Grooving with a Pict" címűre tippelek :)

thcr 2007.09.20. 19:46:23

mavo te rusnya állat, ezért keresgéltem, hogy te bemondd 1 nappal előtte? :D

thcr 2007.09.20. 19:48:37

Molnargoreny látod én is sportszerűtlen fasz vagyok, én meg megkerestem és benyögtem úgy :P

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.20. 20:31:05

Mavo: például beszéljük végig a teljes életművet?:-) Írhatsz arról, hogy végigborzong a gerinced, amikor elkezd döngeni a Waiting For The Worms üteme, arról, hogy színjózanon is párásodni kezd a szemed, amikor a csikorgó kakofóniából lassan-halkan elkezd visszatérni az Echoes főtétele és legyőzi a disszonanciát - ugyan, nézd már meg a másik blogodat, hapsikám, és ne játszd itt nekem az eszedet, tudsz te őszinte lenni meg le is írni amit érzel, wazze! Továbbá thcr-nek igaza van, rusnya állat vagy!

thcr: igen, az a bizonyos "tehenes lemez". Az első oldala egy összefüggő, voltaképpen komolyzenésre hagszerelt mű - ha azt nem ismered, akkor te nem is vagy igazi Floyd-fan, csak csivitelsz róla a tojáshéjjal a seggecskéden! De valahol ugyanez igaz a A Saucerful Of Secrets címadó opuszára vagy az első lemezről az Interstellar Overdrive kompozícióra.

Mindketten sportszerűtlen faszok vagytok, de mennyivel jobb efféléről is beszélni néha, mint mindig a szaros politikáról! Már ne haragudjatok, de ha választani kell, hogy meghallgatom a Floydot vagy törődöm ezeknek a fickóknak a karjelvényével: akkor inkább behívom a www.pinkfloyd.co.uk honlapot a kedvencekből, melyen az Echoes című válogatáslemez online hallgatható:) Egyszóval kapjátok be:-)

thcr 2007.09.21. 09:52:52

"ha azt nem ismered, akkor te nem is vagy igazi Floyd-fan, csak csivitelsz róla a tojáshéjjal a seggecskéden"

kezd egyre egyértelműbbé válni hogy veled nincs minden rendben... :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.09.21. 20:28:22

A Piper at the Gates of Dawn ... elég gyenge. Mág az Astronomi Domine sem üt rajta akkorát, mint a Studio Albumon, talán a Voivod feldolgozása az, ami eléri a szintet még. Érdekes, a Live in Pompei is itt gyenge,, míg a Careful With That Axe Eugene jó azon is.

Ha valaki pont az Atom Heart Mothert nem ismeri, az nem egy bűn, és mondjuk a Zabriskie Point se egy nagy eset, de az Obscured by Clouds sem eget rengető színvonalú.

Az Animals viszont például egyre jobban tetszik, leszámítva a Sheep java részét, az nem üti az album egészének színvonalát.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.21. 23:08:53

thcr: nem vetted észre az iróniát, ugye? Én mavot se szoktam csak úgy lefaszozni. Ha meg huszonéves vagy, akkor hozzám képest a tojáshéj - sajnos - még igaz is...

Mavo: nekem a Live in Pompei nincs meg - de egyébként az összes megvan LP és CD formában egyaránt, kivéve a háromtagúakat (bár a kórházi ágyas LP még megvan). Hát, a Zabriskie Point filmzenéje, illetve a másik filmzene, az Obscured By Clouds az tényleg nem nagy szám. Lehet hogy azért, mert rendelésre írták, nem saját ihletre (a Zabriskie Point filmre végül alig került fel valami a zenéből, talán 3-4 szám).

Az Astronomy Domine? Nem rossz, de hát, fene tudja, nekem az Interstellar Overdrive inkább tetszik. A Piperrel is az a helyzet, hogy akkor tetszik meg igazán, ha egymás után többször meghallgatja az ember. A Saucerfu Of Secrets viszont hatalmas - a vége olyan, hogy órákig lehetne hallgatni, csodálatos lírai zene. A baltás Jenőt én annyira nem szeretem (fura, amikor Waters ordít, sajnos, az Ummagummán doszt csak ordít, többször is, amikor ezt játsszák). Nekem az Animalsról először a Sheep tetszett csak, azután szerettem meg a többit, nagyon egységesnek érzem az egészet.

Érdekes, hogy a Floyd nem igazán jó filmzenéket csinált - ugyanakkor a másik kedvencem, Mike Oldfield Oscart kapott a The Killing Fields című film zenéjéért (csak emiatt beszereztem a filmet is, amúgy egy érdekes, jó film az, ha nem is épp könnyű műfaj). Az is egy hatalmas lemez, csak a szemétláda Oldfield rendszeresen azt csinálja, hogy olyan zenét ír, hogy a hátadon a borzongás futkos - és ezeket a részeket egy-másfél percig játssza csak. Lásd Amarok 20 percnél, vagy a KIlling Fieldsen amikor belép a nagyzenekar és valami hihetetlen szép és emelkedett zenét ad le - úgy másfél percig.

Off: érdemes megnézned a mostani posztomat a Benes-dekrétumok megerősítéséről, mert alig hinném, hogy ebben ne volnánk igen közeli véleményen.

thcr 2007.09.22. 12:15:09

molnargoreny: írásban ironizáláshoz nem elegendő csak úgy leírni valamit, mivel itt a hangsúlyozás nem jelenik meg. a tojáshéjas dolgot meg inkább nem kommentálom..

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.22. 21:15:23

Ne js kommentáld. Örülj neki. Én is szeretnék újra huszonéves (még inkább tizenéves) lenni... Amúgy meg: a stílusváltásom és az, hogy a téma politikai részéhez meg se próbáltam hozzászólni, jelezte, hogy ezt a posztot másképp kezelem, mint a többit. Nem akartalak bántani, bár szerintem azért tudod...
Az Atom Heart Mothert pedig szerezd be. Mavo szerint nem jó, szerintem meg igen, sőt, kiváló - vagyis meg kell hallgatnod, hogy eldönthesd ezt az ádáz vitát (és ha javasolhatom, tedd úgy, ahogy én szoktam, vagyis egymás után az Atom Heart Mothert és az Echoest - ez utóbbit a belinkelt Floyd-honlapon is megtalálod). Kíváncsi volnék a véleményedre, ezúttal komolyra fordítva különös tekintettel arra, hogy huszonéves vagy. Érdekelne, mire tartod.

thcr 2007.09.23. 12:11:56

az hogy másként kell kezelni a dolgokat nem jelenti hogy iróniaként kell kezelni, ez hülyeség.
az Atom Heart Mother amúgy megvan apámnak (nemtom hogy mikor fogok megint arra járni hogy elkérjem), az echoes-t meg már hallgattam 1milliószor.
igazából a rajta lévő számok (már ha a válogatás album echoes-ra gondolsz és nem a különálló számra) kicsit furcsa volt nekem, lévén hogy mire meghallgattam a rajta lévő számok nagy részét már más albumokról ismertem. valahogy furcsa érzés volt hogy nem olyan összeállításban szerepelnek ahogy az eredeti albumokon megszoktam.
ha magára az Echoes c. "nótára" gondolsz, az valóban zseniális (mint ahogy általában nagyon sok Floyd szám). az utóbbi hónapokban egyébként az aktuális kedvencem a Comfortably Numb és a Keep Talking, de egyébként azok közül amit tőlük hallottam eddig nagyon kevés volt ami nem tetszett. vicces volt hogy a Sheep-et említetted az Animals-ről, mert nekem pont az nem jött be.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.23. 23:42:36

Nem is irónia valójában. Egyfajta közvetlenkedés. Mi közösek vagyunk valamiben, ez jogosít fel rá.

Nem a válogatáslemezre, hanem magára a Meddle B oldalán levő Echoesre gondolok. Nóta? Hát, ez furcsa szó rá - végül is van benne ének, de minimális. Viszont maga az a zenetényleg zseniális.

A Sheep-et Mavo említette elsőre, hogy az Animalsról neki az nem tetszik. De gustibus non est disputandum. Járj apád felé, és kérd el az AHM-t. Ha az Echoes tetszik (ami líra), akkor a drámai AHM is ki fogja elégíteni az ízlésedet.

A Comfortably Numb nem rossz, bár nekem az egész The Wall picit "populáris". Nem azt mondom, hogy nem szeretem, hanem azt, hogy ebben már nyoma sincs szegény Syd Barrett hatásának (maga Barrett már a második LP után kivált), illetve annak, hogy a Pink Floyd kísérletezne. Már "csak" (és az idézőjel célzatos) nagyon profi módon nyomták azt, amihez értettek. Mondjuk, ez is rengeteg, de nekem nem igazán volt újdonság (merthogy én "valós időben", a lemez megjelenésekor már hallottam azt, hiszen akkor voltam serdülő - basszus, hogy múlik az idő... - legyél boldog, amíg azt mondják neked, hogy seggeden a tojáshéj, és nem neked kell ezt mondani másoknak - gyün a gödör, gyün, gyün, ha te még nem is látod...).

Mellesleg a háromtagú kései Pink Floyd Division Bell című lemezének a címét senkinek se sikerült normálisan lefordítania (az Ürmös Attila-féle, egyébként nem rossz Pink Floyd-könyvben is pocsék a fordítás). Tudod-e, valójában mi az? Egy ritka érdekes dolog ugyanis a címadó. Mavo, te most ne szólj bele, te biztos tudod!

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.24. 02:26:06

Ja, mavo, csak egy dolog: az a bizonyos keresztbetett kalapács legalább annyira hajaz a sarló-kalapácsra mint a horogkeresztre. Waters nem kommunista, nem is volt az soha. Az egész sokkal inkább általánosan diktatúraellenes, minthogy bármelyik konkrét (ex)diktatúrát akarná szimbolizálni. A diktatúrát és az agymosott tömeget jelzi, általánosságban, bárhol-bármikor.

thcr 2007.09.24. 10:24:28

nos, mivel nem igazán tudtam magamtól hogy mit jelent a Division Bell, ezért most csaló módjára megint utánanéztem wikin.

"A division bell is a bell rung in or around a parliament to signal a division and thus call all members of the chamber so affected to vote in it."

aztán hogy valójában arról a bizonyos választásokat jelző csengettyűről nevezték el albumjukat, vagy más jelentése miatt, azt már nem tudom.

na és azt tudtátok egyébként, hogy az Encyclopaedia Britannica minden 3 hibás szócikkére a Wikipedia 4 hibás szócikke jut? magyarul csupán 1.333-szor pontatlanabb a wiki. szerintem azért az teljesítmény...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.24. 10:56:33

Még így se jó, itt a hibás szócikk!:-) Az angol parlamentben ugyanis nem szavazás (voting), hanem megoszlás (division) van hagyományosan - legalábbis a végszavazások ma is így történnek. Vagyis: a képviselők felállnak és kimennek egy-egy ajtón (igen-nem), ahol megszámolják őket. A "division bell" pedig nem akárhol, hanem a PARLAMENT KÖRÜLI KOCSMÁKBAN cseng negyedórával a division előtt: jelzi a sörözgető képviselőknek, hogy ideje lehajtani az utsó pohárral, fizetni, és menni az ülésterembe, ha oda vannak beosztva.

Ez utóbbi tán furcsán hangzik: csakhogy az angol alsóház ülésterme olyan kicsi, hogy be se fér az összes képviselő, nincsenek is név szerinti helyek. A kormány és az ellenzék pártvezére minden ülésnap előtt egyeztet. Ha a kormánytöbbség pl. 10 fő, akkor az ellenzéki azt mondja: mi holnap 70-en leszünk bent. Erre a kormánypárti: jó, akkor mi 80-an. Mindenben egyszerű többséggel lehet dönteni, és a jelenlét se számít - az előzetes egyeztetés arra való, hogy véletlenül ne lehessen kormányt buktatni, mert az nem úrias. Soha nincs ott afféle, mint nálunk, amikor hajszálnyi kormánytöbbség esetén a súlyos beteg képviselőket mentővel hurcolják be szavazni...

thcr 2007.09.24. 16:45:01

köszönjük az infót, most megint egy picit okosabb lettem :)
biztos vagyok benne egyébként, hogy mind a két megoldásnak (mármint az angol és magyar változatnak) egyaránt meg van az előnye, csak most már kicsit fáradt vagyok hogy kitaláljak valami ideológiát :)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.24. 18:20:38

Hát, az angol politikai kultúra kell ahhoz, hogy azt a módszert alkalmazni lehessen. Továbbá az, hogy a szóbeli megállapodást mindenki kőbe vésettnek tekintse. Nekik igazi írott alkotmányuk sincs, de ez nem zavarja őket - minden törvény feles, de az alkotmányos berendezkedést eszük ágában sincs változtatgatni. Minek? Pár száz éve elvannak vele, bevált... Nálunk ez aligha menne egyelőre...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.26. 11:29:07

Amúgy, ha belegondoltok: a division igen praktikus! Nem látja mindenki a táblán rögtön az eredményt, és nem is maradnak együtt a mellette/ellene szavazók, sőt, az ülésteremből is kimennek (vissza a kocsmába, persze, hová máshova). Így a szavazás utáni friss győzelmi mámort vagy vereségtudatot enyhíti az idő, nem is lehet rögtön bekiabálni egymásnak ocsmányságokat, meg az az egy-két korsó is segít a friss indulatok elmosásában.
süti beállítások módosítása